Structuur van je website

structuur van een website

Nu je weet wat je gaat zetten op je website, moet je nadenken over de structuur van je website. Denk aan dat een bezoeker jouw website bekijkt en dat het makkelijk te navigeren is. Waar kan je bezoeker meer informatie over jou vinden? Waar kan je bezoeker meer over je aanbod weten? Hoe kan je bezoeker contact met je opnemen? Verder ligt het er aan wat voor onderneming jij hebt en wat bij jou past. Dit is de basis wat op je website komt te staan.

Header – Dit is de bovenste sectie van de pagina. Hier kan je een slogan neerzetten en je contactgegevens zoals hoe ik dat heb gedaan. Je kan ook hier een zoekfunctie of knoppen voor je sociale media neerzetten.

Navigatie & logo – Zorg ervoor dat dit beide duidelijk zichtbaar is. Ik vind het zelf dat het beter is dat de hele menu te zien is dus bijvoorbeeld: Home – Diensten – Over mij – Contact.

Bezoekers kunnen snel zien waar ze iets moet vinden. Bij een mobiele versie is het meestal een hamburgermenu. Dit is ook fijner. Als je hier op klikt, dan klapt de menu uit, netjes onder elkaar

Pakkende titel – Dit zorgt ervoor dat je meteen de aandacht trekt van je bezoeker

Call To Action – Hierdoor laat je de bezoeker meteen in actie gaan. Bijvoorbeeld: Stuur mij een bericht, neem contact met mij op.

Aanbod – Dit kan ook prima op je homepagina. Geef hier wat informatie over je aanbod, waardoor je bezoeker verder gaat kijken op je website.

Footer – Dit is de onderste sectie van de pagina. Hier kan je meer in kwijt zoals links naar andere pagina’s, een pagina voor de belangrijke documenten, contactinformatie en credits. Soms wordt hier opnieuw de menu geplaatst.

Het is belangrijk om de structuur van een website duidelijk te houden. Bedenk altijd dat jouw bezoekers makkelijk moeten kunnen navigeren en de informatie kunnen vinden die ze zoeken.

Laat een reactie achter